Adatkezelési tájékoztató

Kanizsa Bútorszalon Kft.

 

Kedves Látogató,

E tájékoztató célja, hogy megismertesse Önnel, milyen módon kezeljük az adatait. Ezt igyekszünk a továbbiakban érhetően és egyszerű nyelvezettel leírni.

Az Adatkezelési tájékoztató az Kanizsa Bútorszalon Kft. adatkezelési alapelveit és -tevékenységét mutatja be. Ezen alapelvek összhangban vannak a GDPR és a hazai Infotörvény (2011. évi CXII. törvény) rendelkezéseivel.

Az Adatkezelési tájékoztató időbeli hatálya 2018. május 25-től visszavonásig tart.

A GDPR 37. cikke alapján nem vagyunk kötelesek adatvédelmi tisztviselő kinevezésére.

Jelen Adatkezelési tájékoztatót az Adatkezelő bármikor, egyoldalúan módosíthatja.

Az adatkezelési tájékoztató a 1147 Budapest, Lőcsei út 86. szám alatt lévő Kanizsa Bútorszalon üzlet, és a kanizsabutorszalon.hu weboldalon kerül közzétételre, és annak közzétételével lép hatályba.

Társaságunk minden ésszerű intézkedést megtesz azért, hogy az Ön adatait jogszerűen, tisztességesen és biztonságos keretek között kezelje. Ezért az Ön adatait csak szükséges mértékben és -ideig kezeljük. Az adatait harmadik félnek – a törvényi felhatalmazással rendelkező szerveken kívül – semmilyen körülmények között nem adjuk át.

Csak olyan üzleti partnerekkel dolgozunk együtt, akik szintén megfelelnek a GDPR követelményeinek, vagy az EU által elfogadott adatvédelmi minősítéssel rendelkeznek.

Ha szeretné, az alábbi „tartalomjegyzéket” használva (az adott témakörre kattintva) könnyedén odaugorhat ahhoz a részhez, ami az Ön számára fontos.

A tájékoztatóban használatos alapfogalmak

Az Adatkezelő megnevezése, adatai

Milyen alapon kezeljük az adatait?

Hogyan zajlik az adatok kezelése?

Milyen céllal és mennyi ideig kezeljük az adatait?

Továbbítjuk-e az Ön adatait valakinek?

A külföldre történő adattovábbítással kapcsolatos információk

Biztonságban vannak nálunk az adatai?

Milyen jogai vannak és azokat hogyan érvényesítheti?

Vannak kockázatai?

Vannak Önnek kötelezettségei?

Mit teszünk, ha adatvédelmi incidens történik?

Egyéb rendelkezések

Vonatkozó jogszabályok

 

A tájékoztatóban használatos alapfogalmak

Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy.

Érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez.

Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, címe, telefonszáma, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret –, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.

Különleges adat: a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre, az egészségi állapotra, valamint a kóros szenvedélyre vonatkozó és a bűnügyi személyes adat.

Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja. Esetünkben adatkezelőnek a Szolgáltató minősül.

Adatkezelés: az érintett által a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása.

Adatvédelmi incidens: személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés.

Harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak.

Adatbiztonság: a személyes adatok jogosulatlan kezelése, így különösen megszerzése, feldolgozása, megváltoztatása és megsemmisítése elleni szervezési, technikai megoldások és eljárási szabályok összessége; az adatkezelésnek az az állapota, amelyben a kockázati tényezőket – és ezzel a fenyegetettséget – a szervezési, műszaki megoldások és intézkedések a legkisebb mértékűre csökkentik.

Az adatkezelés jogalapja: főszabály szerint az érintett hozzájárulása vagy a törvényben elrendelt kötelező adatkezelés (pl. szerződés teljesítése, jogi kötelezettség stb.).

Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele.

Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele.

Adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges

Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából

Adatmegsemmisítés: az adatot tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése

Az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez.

Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatának kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adat törlését kéri.

Az alapfogalmak megtekinthetők a NAIH oldalán is.

https://www.naih.hu/adatvedelmi-szotar.html

Az Adatkezelő megnevezése, adatai

Cégnév: Kanizsa Bútorszalon Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Cégjegyzékszám: 20 09 067605
Adószám: 13877501-2-20
Székhely: 8800 Nagykanizsa, Őrtorony út 35-37.
Üzlet: 1147 Budapest, Lőcsei út 86
Képviselő: Stampf Bernadett
Telefon: 06-1/373-0224
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
weboldal: kanizsabutorszalon.hu

Milyen alapon kezeljük az adatait?

Ahhoz, hogy az Kanizsa Bútorszalon Kft. szolgáltatásait teljes mértékben kihasználhassa, mindenképpen kezelnünk kell az adatait. Hogy ezeket hogyan tudjuk megoldani, ehhez a GDPR és más jogszabályi rendelkezések szolgáltatnak jogi alapot (továbbiakban: jogalap).

Ilyen jogalapok lehetnek…

  • Az Ön kifejezett hozzájárulása (előre elkérjük, ha ez a jogalap)
  • Jogos érdek – Az Ön vagy a mi érdekünk alapozza meg az adatgyűjtést
  • Szerződés teljesítése – Főként a megrendelések teljesítéséhez kínál adatkezelői jogalapot
  • Jogi kötelezettség teljesítése - Ha jogszabály írja elő az adatkezelést. Például, a számla kiállítása is ilyen.
  • Közérdek vagy hivatali hatáskör - Bizonyos hivatalok kötelezően előírhatnak adatkezelést.
  • Létfontosságú érdek - Ha valakinek létfontosságú érdeke, hogy az adatait kezeljék, akkor ez is lehet jogalap. Például, ha az érintett fizikailag vagy jogilag nem képes hozzájárulást adni az adatkezeléshez.

Tehát, amint láthatja, több jogalapja is lehet annak, hogy az adatait.

Hogyan zajlik az adatok kezelése?

  • Ön felveszi velünk a kapcsolatot az Ön által választott módon - befárad hozzánk az üzleteink egyikébe, felhív minket telefonon, postai- vagy elektronikus levelet küld
  • Elmondja az igényét – megrendelés ad le, kérdést tesz fel, ajánlatot kér, panasszal él, az adatkezelésről érdeklődik stb.
  • Mi az Ön igényei alapján feljegyezzük az adott eset kezeléséhez szükséges adatait – felírjuk a rendelését és a teljesítéshez szükséges adatait; leírjuk a kérését, kérdését és a teljesítéshez szükséges adatait; feljegyezzük a panaszát és szükséges adatokat stb.
  • Szükség esetén pontosítjuk az igényt.
  • Majd teljesítjük az Ön igényét.
  • Utána gondoskodunk az adatai biztonságos tárolásáról és/vagy a törléséről – az igény alapján.

Milyen céllal és mennyi ideig kezeljük az adatait?

Többféle lehetőség is kínálkozik.

Nézzük őket sorjában:

A www.kanizsabutorszalon.hu oldal megtekintésével kapcsolatos adatkezelés

A honlapon közzétett tartalom minden látogató számára személyes adatok megadása nélkül érhető el.

A honlap a látogatásokról automatikusan statisztikai adatokat gyűjt: a látogató IP címe, a látogatás időpontja, a meglátogatott oldalak.

Ezen adatok megismerése során a nem azonosítunk be magánszemélyeket. Az adatokat a honlap eredményeinek elemzésére, a biztonságos működtetés ellenőrzésére használjuk.

Célzó- és hirdetési sütik

Ezeknek a sütiknek az a célja, hogy segítségükkel az Önt érdeklő vagy az Ön számára hasznos hirdetések jelenjenek meg az egyes weboldalakon.

Ezek a sütik nem rögzítenek személyes adatokat.

A www.kanizsabutorszalon.hu oldal a következő céllal használ sütiket:

  • weboldalunk fejlesztése
  • az Ön tevékenységének megkönnyítése oldalunkon és az oldal funkcióinak használata során
  • információk gyűjtése arról, hogyan használja weboldalunkat - követjük, hogy a látogatóink a weboldalunk melyik részeit látogatják vagy használják leginkább, így biztosítunk Önnek még jobb felhasználói élményt,
  • felhasználók megkülönböztetése, azonosítása, hogy például biztosítani tudjuk Önnek a kosárfunkciót stb.
  • a weboldalon végzett tevékenységeket nyomon követjük, hogy látogatóinknak kifejezetten az őket érdeklő vagy a számukra fontos, releváns ajánlatokról üzenetet juttathassunk el hozzájuk

Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: egyedi azonosítószám, dátumok, időpontok.

Az érintettek köre: a weboldalt látogató valamennyi érintett.

Az adatkezelés célja: a honlap megfelelő működésének biztosítása, a felhasználók azonosítása, statisztika készítése, és a látogatók az oldalon eltöltött tevékenységeinek nyomon követése.

Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az ún. munkamenet sütik a böngésző bezárásával törlődnek az Ön gépéről. A honalap használatát elősegítő sütik törlési ideje, típustól és funkciótól függően, 6 naptól 20 évig terjed.

Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: a személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.

Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: az érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni az általuk használt böngésző szoftver erre szolgáló menüpontjában.

Az adatkezelés jogalapja: az érintettől hozzájárulás nem szükséges, amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához az Adatkezelőnek feltétlenül szüksége van.

Minden egyéb hozzájárulást igénylő sütit ráutaló magatartással fogad el azzal, hogy az oldalunkon található, úgynevezett „süti sáv” megjelenése után Ön belép az oldalra és elkezdi annak böngészését.

Ezen hozzájárulását természetesen bármikor visszavonhatja a fent leírt „süti beállítások megváltoztatásával”.

Az oldalunk által használt sütik:

Süti

Adatkezelés célja/jogalapja

Adatkezelés ideje
(süti „élettartama”)

50da46f94b73a9f522285d3a5a87d24a

oldal működése/jogos érdek

1 hónap

8819ea50bb0082b65f842755ba3a951e

oldal működése/jogos érdek

a munkamenet végéig (amíg be nem zárja az oldalunkat)

_gat

google statisztika és egyéb funkciók/hozzájárulás

a munkamenet végéig (amíg be nem zárja az oldalunkat)

_ga

google statisztika és egyéb funkciók/hozzájárulás

2 év

_gcl_au

google statisztika és egyéb funkciók/hozzájárulás

3 hónap

_gid

google statisztika és egyéb funkciók/hozzájárulás

1 nap

 

Kapcsolat felvétele, ajánlatkérés

Ha szeretne nekünk kérdéseket feltenni, ajánlatot kérni, akkor erre lehetősége van. Ilyenkor, hogy tudjunk válaszolni, értelemszerűen ismernünk kell néhány adatot.

Az adatkezelés célja: az Ön által feltett kérdések megválaszolása és/vagy az ajánlatkérés teljesítése.

Az adatkezelés jogalapja: jogos érdek.

Az adatok forrása Ön lesz.

Az adatfelvétel telefonon vagy személyesen történik, és a helyszín, ahol az adatokat rögzítjük, a Kanizsa Bútorszalon kft. 1147 Budapest, Lőcsei út 86. szám alatti bútorüzlete lesz.

Ilyenkor is csak a feltétlenül szükséges adatokat kérjük el Öntől.

Telefonon, e-mailben vagy személyesen: név, telefonszám vagy e-mail cím és az ajánlatkérés, kérés, kérdés tartalma, hiszen csak így tudunk válaszokat adni Önnek.

Kapcsolati formon keresztül: név, telefonszám, e-mail cím és az ajánlatkérés, kérés, kérdés tartalma, hiszen csak így tudunk válaszokat adni Önnek.

A választ vagy telefonon vagy e-mailban kapja meg.

Meddig tároljuk az ilyen adatait?

  • Ha csak kérdezett valamit, akkor a válaszadás után 3 napon belül töröljük.
  • Ha ajánlatot kért, akkor az ajánlatban megjelölt határidő lejárta utáni 3. napon, de legfeljebb 30 nap múlva fogjuk törölni az adatait.

Megrendelések teljesítése

Az adatai rögzítésének és tárolásának a célja egyszerű: Ha megrendel tőlünk valamit, betér hozzánk vásárolni, akkor ezzel szerződés keletkezik közöttünk, amit teljesítenünk kell.

Az adatok forrása szintén Ön lesz, hiszen közvetlenül Öntől kapjuk meg azokat. Más nevében nem áll módunkban megrendelést felvenni, csakis közvetlenül a megrendelőtől.

Az adatfelvétel helyszíne a Kanizsa Bútorszalon Kft. 1147 Budapest, Lőcsei út 86. szám alatti bútorüzlete (a rendelését leadhatja telefonon is).

A rendeléskor felvett adatok:

  • név
  • cím
  • telefonszám
  • bútor színe
  • rendelés azonosítója
  • bútor megnevezése, -mennyisége, -egységára
  • átvett előleg összege
  • várható határidő

A jogalap tehát itt a „szerződés teljesítése” és (a számlázás miatt) jogi kötelezettség lesz.

Az adatait a jogszabályi előírás miatt (számla kiállítás) tárgyév plusz 8 évig tároljuk, utána töröljük.

A megrendelést a belső nyilvántartásunkban rögzítjük, amit a megrendelések után az adott termék vagy szolgáltatás garanciális idejéig megőrzünk, utána indokolt késedelem nélkül megsemmisítünk.

Panasz felvétele

Ha panasszal szeretne élni az üzlettel kapcsolatban, akkor a jogszabályok szerint előírt adatokat fogjuk elkérni Öntől.

Az adatok:

  • név
  • telefonszám
  • időpont
  • cím
  • panasz tartalma
  • csatolt iratok
  • panasz oka

 

Az adatok forrása ilyenkor közvetlenül az „érintettől” származik, vagyis Öntől.

Az adatkezelés jogalapja ilyen esetben: jogi kötelezettség teljesítése.

Meddig tároljuk az ilyen adatait?

Ha panaszt tett, akkor az adatait az általános polgári jog szerinti elévülési időig, azaz 5 évig tároljuk, utána törtöljük.

Az üzletünk területén kamera található

A Kanizsa Bútorszalon Kft. területét biztonsági- és vagyonvédelmi okokból kamerával láttuk el.

A megfigyelés célja elsősorban az üzlet területén található vagyontárgyaival, eszközeivel, készleteivel, és az üzlet vásárlóinak az üzlet területére behozott vagyontárgyaival kapcsolatos vagyonvédelem.

A megfigyelés célja továbbá a vállalkozás telephelyeinek területén előforduló balesetek, személyi sérülések körülményeinek feltárása.

A jogalap az Ön kifejezett hozzájárulása lesz, amelyet az üzlet területére való belépéssel fejez ki.

A felvételeken látszik az Ön arcképe és egyéb Önt azonosító személyes jellemzők, valamint megfigyelhető az Ön magatartása.

Ám a kamerák felvételeit nem figyeljük folyamatosan és nem nézzük vissza azokat. Kivéve azokat az eseteket, amikor valamilyen eseményt, jogsértést ellenőrizni kell.

A felvételeket alap esetben 3 napig őrizzük meg, utána automatikusan törlődnek.

Ettől eltérő ideig kizárólag azokat a felvételeket tartjuk meg, amelyeket a vevőink kifejezett kérése miatt tárolunk, vagy amelyeket az ellenőrző hatóságok előírnak. Ezen felvételek tárolási ideje a kérés vagy jogi kötelezettség teljesítéséig tart.

A részletes kamerahasználati tájékoztatót az üzlet falára kitéve találja.

Az üzletünkben található kamerák:

Kamera azonosítója

Az elhelyezés célja

Megfigyelt terület

1147 Budapest, Lőcsei út 86.

1. számú kamera

személy- és vagyonvédelem, jogellenes cselekmények körülményeinek tisztázása, -tetten érése

az eladópult és a kassza területe

 

További adatkezelések

Amennyiben az itt felsoroltakon kívül további adatkezelést kívánunk végezni, akkor előzetes tájékoztatást nyújtunk az adatkezelés lényeges körülményeiről (adatkezelés jogszabályi háttere és jogalapja, az adatkezelés célja, a kezelt adatok köre, az adatkezelés időtartama).

Tájékoztatjuk Önt arról, hogy a hatóságok törvényi felhatalmazáson alapuló, írásbeli adatkéréseit az Adatkezelőnek teljesítenie kell.

Az Adatkezelő az adattovábbításokról az Infotv. 15. § (2)-(3) bekezdésével összhangban nyilvántartást vezet (mely hatóságnak, milyen személyes adatot, milyen jogalapon, mikor továbbított az Adatkezelő), amelynek tartalmáról kérésére az Adatkezelő tájékoztatást nyújt, kivéve, ha a tájékoztatását törvény kizárja.

Összefoglalva

Az általunk kezelt adatok:

Cél

Adat

Jogalap

Érintettek köre

Forrás

Időtartama

kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés

név, telefonszám, e-mail cím, az ajánlatkérés, kérdés, kérés tartalma (különösen az üzenetben Ön által megadott egyéb kapcsolati adatok)

jogos érdek

az Kanizsa Bútorszalon Kft. vásárlói, érdeklődői, és a kanizsabutorszalon.hu oldal látogatói

közvetlenül az érintett

- a válaszadás után 3 napig

- az ajánlat határideje+3 napig (de legfeljebb 30 nap)

panasz

név

telefonszám

időpont

cím

panasz tartalma

csatolt iratok

panasz oka

jogi kötelezettség

a Kanizsa Bútorszalon Kft. vásárlói

közvetlenül az érintett

5 évig

megrendelés teljesítése

név

cím

telefonszám

bútor színe

rendelés azonosítója

bútor megnevezése, -mennyisége, -egységára

átvett előleg összege

várható határidő

szerződés teljesítése

a Kanizsa Bútorszalon Kft. vásárlói

közvetlenül az érintett

tárgyév + 8 év

a rendelések adatlapját a garanciális idő lejártáig tároljuk

személyi- és vagyonbiztonság

az Ön kamerafelvételen látható arcképe és egyéb személyes adatai, az Ön viselkedésére való következtetés

előzetes hozzájárulás (ráutaló magatartással szerezhető be)

a Kanizsa Bútorszalon  vásárlói

közvetlenül az érintett

- 3 nap

- felhasználás esetén 30 nap vagy a hatóság által előírt időtartam

számla kiállítása

név

cím

jogi kötelezettség

a Kanizsa Bútorszalon Kft. vásárlói

közvetlenül az érintett

tárgyév + 8 év

Továbbítjuk-e az Ön adatait valakinek?

Az adatok kezeléséhez, tárolásához különböző vállalkozásokat veszünk igénybe, és részükre a lenti célokhoz szükséges adatokat továbbítjuk. Az alábbi adatfeldolgozók végzik az adatok feldolgozását:

  • Vargo Kárpitos Bútor Kft.; Nagykanizsa, Csengery út 89.
    Adatfeldolgozás célja: a szalonban leadott matrac- és kárpitos bútor megrendelések teljesítése.

    Az Adatfeldolgozó az Adatkezelővel kötött írásbeli adatkezelési szerződés alapján közreműködik együtt. Ennek során az Adatfeldolgozó az érintett adatait kizárólag a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben, a megfelelő időtartamban kezeli, ezt követően haladéktalanul törli.
  • Léránt Kft., Nagykanizsa, Alkotmány út 60.
    Adatfeldolgozás célja: a szalonban leadott kárpitos bútor megrendelések teljesítése.

    Az Adatfeldolgozó az Adatkezelővel kötött írásbeli adatkezelési szerződés alapján közreműködik együtt. Ennek során az Adatfeldolgozó az érintett adatait kizárólag a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben, a megfelelő időtartamban kezeli, ezt követően haladéktalanul törli.
  • Adatfeldolgozó neve és címe: Kerék Kármen E.V., Székhely: 8800 Nagykanizsa, Kórház u. 12.
    Adatfeldolgozás célja: könyvelés, adókötelezettséghez szükséges adatfeldolgozás

    Az Adatfeldolgozó az Adatkezelővel kötött írásbeli adatkezelési szerződés alapján közreműködik együtt. Ennek során az Adatfeldolgozó az érintett adatait kizárólag a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben, a megfelelő időtartamban kezeli, ezt követően haladéktalanul törli.
  • Magex Solutions Kft.; 1133 Budapest, Váci u. 76.; telefon: +36 2120 0 2120; e-mail címek: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    Adatfeldolgozás célja: tárhely szolgáltatás nyújtása

    Az Adatfeldolgozó az Adatkezelővel kötött írásbeli szerződés alapján közreműködik együtt. Ennek során az Adatfeldolgozó az érintett adatait kizárólag a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben, a megfelelő időtartamban kezeli, ezt követően haladéktalanul törli.
  • Ambrits Informatikai Tanácsadó Bt.; 9400 Sopron, Frankenburg u. 2/E., telefon: +36-20-991-4011, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    Adatfeldolgozás célja: online ügyviteli és számlázó szoftver szolgáltatás biztosítása.

    Az Adatfeldolgozó az Adatkezelővel kötött írásbeli szerződés alapján közreműködik együtt. Ennek során az Adatfeldolgozó az érintett adatait kizárólag a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben, a megfelelő időtartamban kezeli, ezt követően haladéktalanul törli.

    Részletes adatvédelmi tájékoztató: https://www.cmfx.hu/adatkezelesi.php

A külföldre történő adattovábbítással kapcsolatos információk

A weboldalunkon a Google LLC. Maps, térkép- és egyéb szolgáltatásait igénybe vesszük, amelyek segítik a honlapunk népszerűbbé tételét.

Emellett a weboldalunkba beágyazásra kerültek a Facebook közösségi média szolgáltatásai is.

Mivel a Google LLC és tagvállalatai, valamint a Facebook, Inc. szerepel az Európai Bizottság GDPR 45. cikk szerint felállított USA – EU Privacy Shield List-en, ezért az ide történő adattovábbítás nem minősül Európai Unión kívüli, harmadik országba történő adattovábbításnak. Így ezen szolgáltatásokhoz nem szükséges az érintettek külön engedélye. Az ilyen vállalkozások szolgáltatásaiba történő adattovábbítás a GDPR 45. cikke alapján megengedett. Ezen vállalkozások vállalták a GDPR-nak való megfelelést.

Biztonságban vannak nálunk az adatai?

Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy az adatai biztonságban legyenek nálunk.

  • Úgy terveztük meg és hajtjuk végre az adatkezelési műveleteket, hogy biztosítsuk az Ön magánszférájának védelmét.
  • Gondoskodunk az adatok biztonságáról (elzárva tartjuk azokat az illetéktelen személyek elől, telephelyeinket riasztó- és kamerás megfigyelőrendszerrel védjük), és követjük az Infotv., valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükséges jogi utasításokat.
  • Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védjük - különösen a jogosulatlan hozzáférés, a megváltoztatás, a továbbítás, a nyilvánosságra hozatal, a törlés vagy megsemmisítés, a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
  • Munkavállalóinkat folyamatosan oktatjuk az adatvédelemmel kapcsolatos feladataikra és kötelezettségeikre.
  • A számítástechnikai eszközeinket titkosítjuk, jelszóval- és folyamatosan frissített vírusirtó szoftverrel valamint tűzfallal védjük.
  • Társaságunk minden ésszerű óvintézkedést megtesz az Ön adati biztonsága érdekében, azonban sajnos tökéletes védelem nincs.

    Ezért felhívjuk a figyelmét arra, hogy az adatai védelméért, továbbításáért nem tudunk teljes felelősséget vállani. Természetesen, ha bármilyen adatvédelmi incidens történik (adatlopás, -elvesztés, -illetéktelen felhasználás stb.) azonnal megtesszük a szükséges lépéseket.
  • A GDPR alapján biztosítjuk az Ön jogait is. Lehetővé tesszük, hogy az általunk kezelt adat az Ön számára rendelkezésre álljon, hitelessége és hitelesítése biztosított, változatlansága igazolható legyen.

Kamera-adatbiztonsági intézkedések:

  • A képfelvételek megtekintésére és visszanézésére szolgáló monitort úgy helyeztük, hogy a képfelvételek sugárzása alatt azokat a jogosultsági körön kívül más személy ne láthassa.

 

  • A megfigyelés és a tárolt képfelvételek visszanézése kizárólag a jogsértő cselekmények kiszűrése, az azok megszüntetéséhez szükséges intézkedések kezdeményezése céljából végezhető.

 

  • A kamerák által sugárzott képekről a központi felvevő egységen kívül más eszközzel felvételt nem készítünk.

 

  • A felvétel hordozóeszközeit elzárt helyen tároljuk.

 

  • A tárolt képfelvételekhez hozzáférés csak biztonságos módon, és akként történhet, hogy az adatkezelő személye azonosítható legyen.

 

  • A tárolt képfelvételek visszanézését és a képfelvételekről készített mentést dokumentáljuk.

 

  • A jogosultság indokának megszűnése esetén a tárolt képfelvételekhez a hozzáférést haladéktalanul megszűntetjük.

 

  • A rögzítő készülékben elkülönített merevlemezről fut az operációs rendszer és a rögzítésre került felvételek. A felvételekről külön biztonsági másolat nem készül.

 

  • Jogsértő cselekmény észlelését követően a cselekményről készült felvétel tarolása és a szükséges hatósági eljárás kezdeményezése felől haladéktalanul intézkedni kell, egyben tájékoztatni kell a hatóságot, hogy a cselekményről képfelvétel készült.

Milyen jogai vannak és azokat hogyan érvényesítheti?

Többféle jogot biztosít az Ön számára a GDPR – és mi is…

  • Hozzáférési jog: Azaz, bármikor kérheti tőlünk, hogy tájékoztassunk, milyen adatait, milyen célra, mennyi ideig kezeljük, kinek adjuk át, honnan származnak azok. Természetesen az adatok megadásának törlési határidején belül.
  • Helyesbítési jog: Ha időközben megváltoznak az adatai vagy esetleg rosszul rögzítettük őket, kérheti adatai helyesbítését, javítását, pontosítását.
  • Törlési jog: Ha jogszabály máshogy nem rendelkezik, akkor kérheti, hogy az általunk Önnel kapcsolatban kezelt összes adatot töröljük. Ha ennek nem tehetünk eleget, értesítjük róla és azt is elmondjuk, miért nem törölhetjük azokat. Pl. számlatárolási kötelezettség esetén.
  • Adatkezelés korlátozásához való jog: Ha jogszabály is engedi, akkor kérheti, hogy korlátozzuk az adatai kezelését. Mondjuk, kérheti azt, hogy ne töröljük az adatait, mert esetleg valami jogos indok miatt még szükséges, hogy nálunk is meglegyenek.
  • Adathordozhatósághoz való jog: Kérheti azt is, hogy a jogszabályban meghatározott típusú adatait kiadjuk az Ön részére, vagy külön kérés és felhatalmazás alapján adjuk át azokat közvetlenül más, az Ön által megjelölt szolgáltatónak.
  • Hozzájárulás visszavonásához való jog: Ha az adatait a hozzájárulása alapján kezeljük (pl. hírlevél), akkor bármikor joga van ezt a hozzájárulást visszavonni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy korábban jogszerűtlenül kezeltük azokat.
  • Panaszjog: Amennyiben úgy véli, hogy az adatkezelésünkkel kapcsolatban jogsérelem érte, joga van panaszt benyújtani az illetékes felügyeleti hatósághoz (NAIH).
  • Tiltakozási jog: Amennyiben az adatait jogos érdeken alapulva kezeljük, külön tiltakozhat ezen jogos érdekből történő adatkezeléssel szemben.

A jogai érvényesítését elérhetőségeink bármelyikén kérheti (személyesen, e-mail-ben, postai úton).

Azonban tudnia kell, hogy az ilyen kérések esetén jogunkban áll ellenőrizni, hogy a jogérvényesítést valóban Ön kérte-e. Például, kérhetjük azt, hogy fáradjon be hozzánk személyesen a kérés megtételéhez.

Fenti kérelmek benyújtása esetén a jogszabályban meghatározottak szerint járunk el és egy hónapon belül tájékoztatjuk arról, hogy milyen intézkedéseket hoztunk a kérelem alapján.

A fentieken túlmenően bírósághoz is fordulhat.  Ez esetben dönthet úgy, hogy a pert az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt indítja meg.

Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

Név: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36-1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
Honlap: http://www.naih.hu
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vannak kockázatai?

Bár valóban minden tőlünk telhetőt megteszünk az adatai védelméért, előfordulhatnak nem várt események (adatvédelmi incidensek), amelyeket nehéz megelőzni és elkerülni.

Ezek egy része véletlenül következhet be (óvatlanul rossz címre küldünk ki egy megrendelést vagy elveszítünk egy előjegyzési füzetet), egy részük pedig rajtunk teljesen kívülálló okokból történik (pl. betörés, elektromos tűz).

Az adatai megadásával ezen események esetleges bekövetkeztével is számolnia kell.

Vannak Önnek kötelezettségei?

A társaságunkkal történő kapcsolatfelvétel során hozzánk került adatokat Ön önkéntesen bocsátja rendelkezésünkre. Ezért kérjük, hogy adatai megadásakor fokozatosan ügyeljen azok valódiságára, helyességére és pontosságára.

A helytelenül, pontatlanul vagy hiányosan megadott adatok akadályt jelenthetnek a szolgáltatásaink igénybevételekor, amelyek eredményeként nem tudjuk teljesíteni azokat.

Amennyiben Ön más személy személyes adatait adja meg, úgy fogjuk kezelni azokat, hogy Ön rendelkezik az ehhez szükséges – a harmadik személytől származó – írásos (vagy szóbeli) felhatalmazással.

Ha mégsem rendelkezik ezen felhatalmazással, tájékoztatjuk, hogy jogszabályok szerint, ezt a felhatalmazást Önnek kell beszereznie a harmadik személytől.

Mit teszünk, ha adatvédelmi incidens történik?

Az ilyen esetekre fenntartunk egy úgynevezett „Adatvédelmi incidens nyilvántartást”, ahová az incidens megtörténtét az észlelés után azonnal feljegyezzük.

Felírjuk…

  • az érintett személyes adatok körét
  • az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát
  • az adatvédelmi incidens időpontját
  • körülményeit
  • hatásait
  • és az elhárítására megtett intézkedéseket
  • valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.


Majd rögtön elkezdjük megoldani a problémát. Figyelemmel kísérjük a bekövetkező eseményeket, és amennyiben módunk van rá, azonnal és folyamatosan csökkentjük a káros következményeket.

Ezen kívül – ha szükséges – értesítjük a Nemzeti Adatvédelmi és Információbiztonság Hatóságot. És ha indokolt, akkor az érintetteket is.

Egyéb rendelkezések

E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk tájékoztatást. 

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, a Magyar Nemzeti Bank, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek (pl. NAV) tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett megkereshetik az adatkezelőt

Vonatkozó jogszabályok

Európai Parlament és Tanács Általános Adatvédelmi Rendeletéről szóló 2016/679 számú rendelete (GDPR)

  1. évi CXII. törvény – Infotörvény